استفاده از پارچه فاستونی برک در جنگ جهانی دوم

پارچه فاستونی برک چگونه ساخته می شود؟

از لباس گرفته تا پرده، حوله و ملحفه، پارچه ها همه جا در زندگی روزمره ما هستند. همچنین ممکن است بشنوید که مردم آنها را “منسوجات” می نامند.

مردم برای مدت طولانی پارچه یا منسوجات می‌سازند. در واقع، آنها تقریباً 35000 سال است که این کار را انجام می دهند!پارچه های نساجی را می توان بافته یا بافندگی نیز کرد.

الگوهای عمودی و افقی در هم تنیده پارچه بافته شده را می سازند. این به دوام کمک می کند و پارچه های بافته را به انتخابی محبوب برای مبتدیانی تبدیل می کند که به تازگی خیاطی یا تولید منسوجات را یاد می گیرند.

پارچه‌های بافتنی با استفاده از نخ‌هایی ایجاد می‌شوند که با الگوی تکرارشونده به هم حلقه می‌شوند. بافندگی یک فرآیند ظریف است که به صبر و دستان زیرک نیاز دارد.

اقلامی که از پارچه‌های بافتنی استفاده می‌کنند معمولا راحت‌تر و کار کردن با آن‌ها سخت‌تر است، زیرا مواد کشسانی بیشتری نسبت به پارچه‌های بافته دارند.

پارچه های بافتنی نیز در هنگام شستن احتمال چروک شدن بیشتری دارند.پنبه: ماده ای نرم، قابل تنفس و انعطاف پذیر که همه کاره و ارزان است و اغلب برای تهیه ملافه و لباس استفاده می شود.

پنبه همچنین معمولاً واکنش های آلرژیک ایجاد نمی کند زیرا سایر مواد ممکن است به آن تمایل داشته باشند.
کتانی: یکی دیگر از مواد همه کاره و ارزان قیمت که معمولاً از گیاه کتان تهیه می شود. کتانی به دلیل دوام و احساس خنکی که دارد محبوب است.

از پنبه سنگین‌تر و بدون حساسیت است و برای ساختن رختخواب، رومیزی و پرده استفاده می‌شود.
کنف: الیافی است که از ساقه گیاه شاهدانه درست می شود.

کنف بادوام و عایق است و افراد را در لباس ها و کفش های ساخته شده با آن گرم نگه می دارد. از کنف برای ساخت مبلمان و سایر وسایل منزل نیز استفاده می شود.
جوت: ماده ای بادوام، پایدار و با بافت غنی شبیه بامبو که اغلب برای ایجاد فرش، ریسمان، گونی، فرش و مشمع کف اتاق بافته می شود. جوت ماده ای سفت و مقاوم است.
جلبک دریایی: جلبک دریایی خشک و خرد شده به الیاف سلولزی اضافه می شود تا SeaCell ایجاد شود. این یک فرآیند نسبتاً جدید است که برای ساخت اقلامی مانند لباس و ملافه استفاده می شود. جلبک دریایی سبک، نرم و قابل تنفس است.