خانمی در خانه اش در درون لیوان یکبار مصرف بزرگ مارهای سمی را پروزش می داد

بسیاری از مردم فکر می کنند که لیوان یکبار مصرف بزرگ نمی توانند آب داغ را نگه دارند یا چای یا قهوه درست کنند. جی جون‌هوی، مدیر مرکز تحقیقات مهندسی ملی چین برای پلاستیک‌های مهندسی، گفت که لیوان‌های کاغذی با روکش پلی پروپیلن تولید شده توسط تولیدکنندگان معمولی این مشکل را ندارند.

پلی پروپیلن به خودی خود غیر سمی است و دارای تحمل دمایی قوی و خلوص بالا است و به سختی حاوی مواد افزودنی شیمیایی است. با این حال، برخی از تجار بی وجدان مواد پلی اتیلن با کیفیت پایین را انتخاب می کنند. وقتی این لیوان کاغذی در آب داغ ریخته می شود بوی عجیبی خواهد داشت و استفاده طولانی مدت آن برای سلامتی مضر است.

برخی از افراد از لیوان های کاغذی موم دار برای نوشیدن آب گرم استفاده می کنند. جی جونهوی گفت که این بسیار خطرناک است. اگر دمای نوشیدنی بیش از حد بالا باشد، پارافین دیواره داخلی لیوان کاغذی ذوب می شود و لیوان کاغذی آب را جذب کرده و تغییر شکل می دهد.

لیوان

لیوان های کاغذی تولید شده توسط تولید کنندگان معمولی از موم مخصوص مواد غذایی استفاده می کنند که تاثیر کمی بر سلامتی دارد. با این حال، هنوز شرکت‌های غیرقانونی در بازار وجود دارند که از پارافین صنعتی ارزان‌تر برای تولید پوشش‌ها استفاده می‌کنند که ممکن است سلامتی را به خطر بیندازد. در مجموع، لیوان های کاغذی واکس دار بهتر است برای نگهداری نوشیدنی های گرم استفاده نشوند.

در مورد اینکه آیا می توانید با لیوان های کاغذی یکبار مصرف آب بنوشید؟ در واقع، در اوایل سال 2012، استانداردهای ملی چین الزامات بالاتری نسبت به استانداردهای صنعتی برای مواد خام، بسته بندی و چاپ لیوان های کاغذی یکبار مصرف مطرح کردند و تصریح کردند که لیوان های کاغذی یکبار مصرف باید به وضوح با “بدون نوشیدنی های الکلی” علامت گذاری شوند.

در عین حال، موقعیت چاپ الگوی بدنه فنجان محدود شده است و لازم است که “دهانه فنجان نباید در فاصله 15 میلی متری از بدنه فنجان چاپ شود و ته فنجان نباید در فاصله 10 میلی متری از بدنه فنجان چاپ شود. بدنه فنجانی” و برای جلوگیری از بنزن، تولوئن و غیره موجود در جوهر باید از جوهر دوستدار محیط زیست استفاده شود. حلال های مضر برای بدن مضر هستند