در کشور های اسلامی استفاده کردن از روسری و شال برای حفظ حجاب و پوششی برای موی سر اجباری است . در بعضی از شرایط روسری نه تنها یک پوشش است بلکه جلوه ی زیبایی هم به چهره و استایل بانوان میدهد و باعث میشود که خاص به نظر برسند.

یکی از راه هایی که باعث منحصر به فرد شدن استایل خانوم ها میشود چگونگی بستن روسری است که انواع مختلفی برای بستن روسری وجود دارد که میتوان با یاد گرفتن آن ها تیپ و استایل لاکچری تری نسبت به سایر افراد داشت .

آموزش بستن روسری : بستن روسری به روش های گوناگون و مختلف معمولا فرایندی بسیار آسان و راحت است که میتوان از طریق سایت های آموزش دهنده بستن روسری یا افرادی که در این کار مهارت دارند آموزش دید و از آن در طرز پوشش خود استفاده کرد تا جلوه ی بهتری به شما دهد.

آموزش بستن روسری لاکچری

آموزش بستن روسری

بستن روسری های قواره بزرگ و قواره کوچک بسیار با یکدیگر فرق دارد. و همچنین باید به جنس روسری نیز باید توجه کرد.

برای بستن روسری به شکل های گوناگون میتوانید از یه یا چند سنجاق برای شکل دادن به آن استفاده کنید . همچنین میتوانید برای صاف بودن نوک روسری که جلوه ی اصلی روسری است از طلق های مخصوص روسری استفاده کنید تا ظاهری تمیز و منظمی را برای شما ایجاد کند .

روسری بستن

روسری بستن روسری بستن برای حفظ حجاب و پوشش اسلامی برای بانوان است که باید در کشور های اسلامی رعایت شود . روسری بستن فرایندی بسیار ساده و راحت است که بیش از چند دقیقه وقت افراد را نمیگیرد بعضی وقت ها هم باعث زیباتر شدن تیپ و استایل خانوم ها می شود. هم چنین از مزایایی که روسری بستن دارد این است که در فصل زمستان که سرمایه شدیدی وجود دارد و برف میبارد از گوش ها و سر در برابر سرما محافظت می کند . به خاطر همین موضوع مهم اکثرا کودکانی که به سن تکلیف نیز نرسیده اند هم در فصل سرما از روسری استفاده می کنند تا از سرما جلوگیری کنند و سرما نخورند.

چگونه روسری ببندیم

روسری را میتوان به روش های متنوعی بست که وابسته به سبک پوشش شما هم دارد برای مثال اگر میخواهید استایلی اسپورت داشته باشید میتوانید روسدی را به پشت سر برده و گره بزنید . یا اگر میخواهید استایلی مجلسی و شیک داشته باشید میتوانید روسری را همانند شال ببندید البته اگر روسری شما بزرگ باشد میتوانید این کار را انجام دهید . یا میتوانید از آموزش هایی که در فضای مجازی وجود دارد استفاده کنید و طرز های مخلف بستن روسری را به نحو احسنت یاد بگیرید و استایلی تک داشته باشید .

بستن روسری به شکل توربان

بستن روسری به شکل توربان امروزه بستن روسری به شکل توربان هایی که در بازار موجود از بسیار ترند شده است و بسیاری از افراد معروف و مشهور روسری های خود را به این شکل میبندند . با بستن روسری هایتان به شکل توربان ظاهری مرتب با موهای منظم خواهید داشت .

ویدیو های آموزشی زیادی در بازه ی این موضوع موجود می باشید که شما می توانید با مراجعه به آن ها بدون هیچ هزینه ای آن را یاد بگیرید و به دیگران نیز یاد دهید تا آن ها هم از این طرفند استفاده کنند و لذت ببرند و در مهمانی ها و عروسی ها جلوه ای عالی به خود بدهند .

تبدیل روسری به تاپ

جالب است بدانید که از روسری هایی که دیگر استفاده نمی کنید و کهنه و قدیمی شده شده اند میتوانید با کمی تغییر دادن به آن ها تبدیل به یک لباس دیگر کنید و از آن استفاده کنید. برای مثال میتوانید از ردسری یه تاپ بسیار زیبا و جذابی درست کنید .

روش درست کردن تاپ از روسری : اندازه تاپ شما بستگی به اندازه ی روسری شما دارد که میخواهید آن را تغییر دهید. شما میتوانید از طریق قیچی یک دایره متوسطی درست در وسط روسری ایجاد کنید و با قیچه آن را به طور منظم برش دهید.سپس یه تکه پارچه را که به رنگ روسری می آید را در محل برش با چرخ خیاطی بدوزید .سپس آن را بپوشید و محل خروج دست از آن را مشخص کنید و آن را علامت بزنید روسری را در بیاورید و از محلی که علامت زده اید برش بزنید دقت کنید که برش بسیار منظم باشد و دقیقن برش دو طرف همسان با هم دیگر باشند . دوباره از همان پارچه ای که برای دایره استفاده کرده بوده اید برای دسته های تاپ هم استفاده کنید سپس آن را بدوزید اینک اگر تام شما بلند است میتوانید آن را برش دهید از همان پارچه نیز برای دوختن آن استفاده کنید . هم اکنون شما یک تاپی دارید که از روسری که دیگر به دردتان نمیخورد درست کرده اید و حاصل هنر دست شما است.

چه روسری به مانتو لی میاد

چه روسری به مانتو لی میاد مانتو لی رنگ های متفاوتی دارو که متناسب با هر کدام از رنگ ها باید روسری مورد نظر را انتخاب کرد .اما به طور معمول مانتو لی آبی طرفداران بسیار زیادی نسبت به سایر رنگ های مانتو لی دارد .انواع و رنگ های مختلفی از روسری ها وجود دارد که به مانتو لی آبی می آید و با آن تناسب پیدا می کند . اما رنگ هایی نظیر صورتی ، مشکی ، رنگی که همرنگ مانتو باشد ترکیب بسیار زیبایی را با مانتو میسازند و بسیار شیک و قابل پسند همه ی افراد می شود.

اما اگر مانتوی لی شما به رنگ زغالی یا مشکی باشند بیشتر رنگ ها به آن می آیند . مانند : قرمز ، زرشکی ، مشکی ، سبز زیتونی ، بنفش و…. زیرا رنگ زغالی و مشکی از جمله رنگ هایی هستند که ترکیب بسیار خوبی با هر رنگ ایجاد می کنند و می توان روسری با هر طرح و رنگی را با آن استفاده کرد.

چگونه روسری را تا کنیم که چروک نشود

یکی از دغدغه خانوم ها هنگام جمع کردن وسایلشان این است که چگونه روسریشان را تا کنند تا چروک نشود و نیازی به اتو نداشته باشند تا در هر حالت و زمانی به راحتی از آن بدون هیچ دغدغه و مشکلی استفاده کنند و وقتشان را برای اتو کشیدن صرف نکنند .

البته به این مورد هم باید توجه کرد که هر چقدر اتوی زیادی به روسری کشیده شود باعث افت کیفیت پارچه و دوخت آن می شود که این بسیار ناراحت کننده است.

روش اول : از آویز های مخصوص روسری و شال استفاده کنید . آویز هایی وجود دارند که سر آن ها به صورت حلقه است و اغلب دارای چهار حلقه هم اندازه هستند که میتوانید روسری و شال خود را با خیالی راحت و آسوده از آن آویزان کنید چون روسریو شال هایتان دچار چروک نخواند شد.

روش دوم : از نظم دهنده های لباس استفاده کنید . نظم دهنده های کشویی وجود دارند که بسیار نرم و انعطاف پذیر هستند اغلب بسیار جادار هستند میتوانید برای نظم دهی به روسری هایتان و روی هم نیوفتادن آن ها و جلوگیری از چروک از این نظم دهنده ها استفاده کنید که در بازار و فروشگاه های اینترنتی به راحتی قابل خرید است و هزینه ی چندانی هم ندارد.

روش سوم : از آویز های ساده ای که اغلب در خانه همه پیدا می شود استفاده کنید . شما میتوانید روسری هایتان را به صورت باز از آویز های ساده آویزان کتید تا از چروک شدن آن ها جلوگیری کنید.

خلاقیت با روسری کهنه

خلاقیت با روسری کهنه با روسری هایی که قدیمی شده اند و کهنه هستند میتوانید چیز های بسیار زیادی برای خود درست کنید این هم باعث سرگرمی و لذت خودتان خواهد شد و هم لباسی به لباس هایتان اضافه خواهد شد .

می توانید از روسری های کهنه برای درست کردن تاپ ، تیشرت ، شلوارک و حتی بلوز استفاده کنید و همچنین می توانید ست شوارک و تام برای خود بدوزید و از آن نهایت استفاده را ببرید .

غرفه روسری

غرفه ها یا مغازه هایی در سراسر ایران وجود دارند که عرضه کننده انواع شال و روسری به مردم هستند که محصولات شان از جاها و کارخانه های مختلف تهیه می کنند با سود به مردم میفروشند.

امروزه کارخانه هایه زیادی در ایران مشغول دوخت و طراحی روسری و شال هایی با طرح های جدید و نو هستند که این نشان دهنده ی پیشرفت ایران در این موضوع نیز شده است.

ما هم باید با خریداری محصولات ایرانی از ساخت ایران حمایت کنیم تا این روند رو به رشد ادامه پیدا کند و هیچ گاه از بین نرود و دیگر محتاج کشور های همسایه یا دیگر کشور ها نباشیم .

یاد دادن روسری بستن

یاد دادن روسری بستن همان طور که در مطالب قبل به آن اشاره شد روسری بستن فرایند بسیار ساده ، آسان و راحت می باشد و به هیچ عنوان پیچیده و سخت نیست . فقط باید آن را به نحو احسنت و به شکل صحیح یاد گرفت تا در مراسمات و مهمانی های خاص ، شما نیز خاص و شیک به نظر برسید .

همچنین می توانید بعد از آموزش دیدن طرز صحیح و زیبای روسری بستن آن را به دیگران و اطرافیانتان نیز یاد دهید تا آن ها هم از این ترفند استفاده نمایند و لذت ببرند.

یک جین روسری

اکثرا افراد عادی وقتی قصد خرید شال یا روسری را دارند به صورت خرده خرید می کنند . اما کسانی که خودشان فروشگاه دارند از هر نوع روسری یه جین یا حتی بیشتر خرید می کنند یا از کارخانه ها سفارش می دهند و به دست خریداران می رسانند .

همچنین بعضی از افراد که میخواهند روسری با رنگ های زیاد و متنوعی داشته باشند هم به صورت عمده خرید می کنند . می توان گفت خرید عمده و خرید از کارخانه ها به صورت مستقیم بسیار به صرفه تر خواهد بود چون در این صورت واسطه ها حذف می شوند و روسری با سودی اندک به دست مردم می رسد.

روسری جدید ۱۴۰۱

روسری جدید ۱۴۰۱ هر ساله نزدیک عید نوروز محصولات جدید و متنوعی عرضه ی بازار می شود .

تا بتوانید با خیالی آسوده طرحی یا رنگی را انتخاب کنید که متناسب با کیف ، کفش ، مانتو یا شلوارتان باشد و با آن ها یک ست رنگی بسیار جذابی ابجاد کنید .

که انتخاب کردن جنس ، نوع ، طرح و رنگ آن کاملا وابسته به سلیقه افراد است .

روسری سال ۱۴۰۱

برای خرید روسری در سال 1401 توجه داشته باشید که چه نوع طرز پوششی خواهید داشت و آن روسری را برای چه مراسماتی خریداری می کنید.

اگر میخواهید برای تابستان روسری خریداری کنید بهتر است آن روسری از جنس نخ و سبک باشد و همچنین رنگ های ملایم یا روشن خریداری کنید تا گرما را مانند دنگ مشکی به خود جذب نکند .

اگر میخواهید به یک مهمانی یا مراسم مهمی بروید از روسری هایی با جنس ابریشم یا ساتن استفاده کنید . چون این نوع پارچه ها مجلسی تر از سایر پارچه ها هستند و برای مکان های خاص بسیار مناسب هستند .

جدیدترین روسری سال

جدیدترین روسری سال جدیدترین روسری سال روسری هایی از جنس ابریشم هست که دارای طرح ها ر رنگ های متنوعی در بازار عرضه شده اند و شما میتوانید با توجه به رنگ و طرحی که می پسندید و مد نظر دارید آن را از مراکز خرید هایی که در سراسر کشور وجود دارند تهیه کنید. اگر حوصله ی بازار گردی و پاساژ گردی را ندارید میتوانید از طریق فروشگاه هایی که روسری ها را به صورت آنلاین به فروش می رسانند مطمئن و قابل اعتماد هستند به راحتی و بدون هیچ زحمتی سفارش دهید و چند روز بعد درب منزل خود تحویل بگیرید .

روسری عید 1401

انتخاب کردن روسری برای عید بسیار برای بانوان مهم است که از نظر رنگ و طرح متناسب با مانتو و شلواری که برای عید خریده اند و انتخاب کرده اند باشند تا یک طرز پوشش جذاب و زیبایی را داشته باشند و مورد پسند همه باشد.

اغلب بانوان برای عید روسری با رنگ شاد انتخاب میکنند تا رنگ چهرشان باز شود و جذابتر به نظر برسند همچنین چون عید نماد شور و شادی است و همه ی بدی ها و ناراحتی ها در سال گذشته میماند و باید فراموش شود رنگ هایه روشن و منحصر به فردی انتخاب میکنند که باعث زیبایی وصف ناپذیر آنها می شود.

روسری 1401

روسری 1401 روسری های زیادی در فروشگاه ها وجود دارند که شما میتوانید با توجه به رنگ مانتو ، کیف ، کفش ، شلوار و‌‌..طرح و رنگ آن را انتخاب کنید . همچنین روسری هایی با جنس های متنوعی هم وجود دارد که وابسته به سلیقه و انتخاب شما است . از آغاز سال ۱۴۰۱ تا به حال استفاده ی بانوان از روسری نسبت به شال بسیار زیادتر بوده است و همین باعث شده است که فروشندگان فروش روسری بیشتری نسبت به شال داشته باشند .

ترند روسری 2021

طرح روسری های ترند شده در سال ۲۰۲۱ میلادی : اغلب روسری هایی با طرح هایه گل گلی زیبا یا طرح هایی که پراکنده هستند یا روسری هایی با طرح زنجیره ای بسیار ترند شده بودند به طوری که همه از آن خریداری کرده بودند و استفاده می کردند.

رنگ های ترند شده در سال ۲۰۲۱ میلادی : اغلب رنگ هایی که تناژ پاستیلی دارند در این سال ترند شده بود .

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *