در کشور های اسلامی و دین اسلام حجاب از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است به همین منظور افراد برای رعایت حجاب و درعین حال به روز و مدرن بودن با انواع مختلف پوشش های به روز رو به رو می شوند.

انواع مانتو، مقنعه، روسری، شال، شلوار، جوراب و…. که تمامی این موارد هم خود انواع مختلف و طرح ها و جنس های مختلفی دارند.

درین مقاله میخواهیم به مبحث روسری و مدل بستن روسری بپردازیم در عین حال که حجاب شما رعایت میشود میتوانید زیبایی خود را هم چند برابر کنید و در مدل های مختلف روسری خود را ببندید و این مدل ها را به عزیزان و دوستان خود نیز آموزش بدهید.

اما قبل از شروع انواع مطلب در مورد بستن روسری باید با انواع روسری، مکان های استفاده از هر نوع روسری، جنس روسری و…. آشنا شوید و به دنیای زیبا و پر از طرح و رنگ روسری وارد شوید.

مدل بستن روسری جدید

مدل بستن روسری

برای بستن روسری مدل های متفاوتی وجود دارد که در انواع سنتی و امروزی تقسیم بندی می شوند. اکثر خانم های ایرانی فقط مدل سنتی بستن روسری را بلدند و در موقعیت های مختلف با همان مدل تکراری حضور پیدا میکنند اما به دلیل اینکه مدل بستن روسری در استایل از اهمیت ویژه ای برخوردار است و باعث خوشتیپی شما میشود باید مدل های دیگر و مکان های استفاده از آنها را نیز یاد بگیرید و هر شخص باید حداقل چند مدل بستن روسری بلد باشد تا در مراسم و مهمانی های مختلف از آن ها استفاده کند.

مدل بستن شال به صورت ساده و با استفاده از گیره :

۱. شال خود را بر روی سر بیاندازید به گونه ای که یک طرف بلندتر از طرف دیگری باشد.

۲. هر دو طرف شال خود را به زیر چانه بیاورید و از طریق یک گیره آن ها را یکدیگر وصل کنید.

۳. انتهای بلندتر روسری خود را پشت شانه مخالف قرار دهید.

۴. همان انتهای قسمت بلند شال را که پشت شانه مخالف قرار داده اید را به جلوی شانه مخالف خود برسانید.

۵. حال دو طرف شال خود را بر روی سینه خود پهن نمایید.

روش بستن روسری ساده بدون گیره :

مثل روش قبلی مدل بستن این مدل هم همان مراحل می باشد، با این تفاوت که دیگر برای بستن از گیره استفاده نمی‌‎شود، یعنی :

۱. شال خود را بر روی سر بیاندازید به گونه ای که یک طرف بلندتر از طرف دیگری باشد.

۲. هر دو طرف شال را به زیر چانه بیاورید ولی اینبار با گیره آن ها را به یکدیگر وصل نمی کنید.

۳. بعد باز انتهای بلندتر روسری خود را پشت شانه مخالف قرار می دهید.

۴. همان انتهای قسمت بلند شال را که پشت شانه مخالف قرار داده اید را به جلوی شانه مخالف خود می آورید.

۵. حال دو طرف شال خود را بر روی سینه خود پهن نمایید و این مدل نیز به پایان می رسد.

توجه داشته باشید در مدل های بدون گیره احتمال جا به جایی روسری و شال وجود دارد پس اگر میخوایید شال و روسری شما فیکس بماند باید از مدل های با گیره استفاده کنید

مدل روسری

مدل روسری معرفی چند نوع از پر مصرف ترین جنس های روسری و شال :

روسری و شال یک تکه پارچه ساده هستند که دور گردن یا شانه‌ها و گاهی اوقات روی سر پیچیده می‌شوند و همچنین اندازه‌ها و شکل‌های متنوعی وجود دارند. انواع شکل های روسری شامل :

۱. روسری های مستطیلی

۲. روسری های مثلثی

۳. روسری های مربع

این لباس ها نه تنها برای گرم نگه داشتن شما استفاده می‌شوند بلکه امروزه یک ابزار مد محبوب نیز هستند و می توان گفت در صورت استفاده صحیح از آن ها می‌توانند ظاهر شما را متحول کنند. انواع جنس، رنگ، طرح، مدل، سبک و… در بازار وجود دارند که هر فردی می‌تواند با توجه به نیاز و سلیقه خود تهیه واستفاده کند.

جنس پارچه در انتخاب روسری و شال بسیار قابل توجه است چرا که در پوشش سر با توجه به فصل های مختلف باید از جنس مناسب با دمای آن فصل استفاده شود. شاید بهتر از دید دیگری به روسری و شال نگاه کنید مثلا می‌تواند موهای شما را از گره خوردن، در معرض نور خورشید قرار گرفتن،آلودگی و غبار گرفتن و… محافظت کند و اینگونه است که میتوان گفت شگفت انگیز است که یک تکه پارچه ساده می‌تواند عملکردهای مختلفی داشته باشد.

مدل روسری جدید

انواع شال و روسری نخی مدرن و به روز :
۱. شال و روسری نخی پلیسه دار
یکی از پرطرفدارترین شال‌های نخی در فصل تابستان، شال‌های نخی پلیسه‌دار است و می توان گفت استفاده از این مدل شال در بین خانم‌های جوان و خوش‌پوش بسیار رایج است.
۲. شال و روسری نخی ساده :
شال‌ ساده نخی بسیار سبک و لطیف بوده و برای استفاده روزانه و یا مهمانی گزینه‌ی پیشنهادی مناسبی می باشد که یکی از ویژگی‌های مثبت آن طرح ساده‌ است، بنابراین شما می‌توانید این مدل را با لباس‌های ساده و یا طرح‌دار ست کنید.
۳. شال و روسری نخی گلدار :
اگر به شال‌ها و روسری های سنتی علاقه دارید، استفاده از این سبک را به شما پیشنهاد می‌دهیم. اغلب این مدل در طرح‌های دلربایی تولید شده‌اند و نظر هر خانمی را به خود جلب می‌کنند که به علت نخی بودن اصلا از روی سر شما سر نمی‌خورد، بنابراین بهترین انتخاب برای استفاده روزانه و یا کاری است. از آنجایی که این مدل از شال‌ها، طرح‌های شلوغی دارند؛ بنابراین می‌توانید با مانتوهای ساده آنها را بپوشید.

مدل بستن روسری دخترانه

مدل بستن روسری دخترانه

مدل های بستن روسری دخترانه
۱) مدل بستن شال و روسری به صورت آبشاری :
یکی از مدل های جذاب بستن شال همین مدل آبشاری می باشد پس برای بستن شال به صورت آبشاری مراحل زیر را انجام دهید
۱. شال را از وسط تا زده و روی سر خود قرار دهید.
۲. سمت چپ شال را گرفته و به سمت راست آورده و در قسمت انتهایی آن سنجاق بزنید.
۳. سپس سمت چپ را بگیرید ، و آن را به دورخود بپیچید و در نهایت آن را سنجاق کنید.
۲) مدل بستن شال به صورت حجم دار :
اگر می‎خواهید شال شما به صورت چند لایه و با حجم بیشتر بر روی سر شما قرار بگیرد، مراحل زیر را با دقت بخوانید.
۱. اگر موهای بلندی دارید آنها را حتما در بالای سر خود ببندید ( نکته : با استفاده از کلاه حجابی موی شما میتواند در زیر شال فیکس بماند )

۲. برای افزودن حجم از وسیله ای به نام اسکرانسی میتوانید استفاده کنید.
۳. سمت چپ شال را در زیر این وسیله سنجاق نمایید.
۴. قسمت بالای شال را به صورت لایه ای بالا بیاورید و سنجاق بزنید( با انجام این کار حجم لایه ای بر روی سر شما ایجاد می شود )
۵. طرف سمت راست شال را از بالای سر به قسمت مخالف دور دهید و در نهایت در سمت راست ببندید.

مدل مانتو و روسری جدید

ست کردن پر استفاده ترین رنگ ها با یک دیگر :
علاوه بر سلیقه، شناخت تناسب رنگ‌ها به ما کمک می‌کند تا رنگ‌ها را با اصول رنگ‌شناسی درست در کنار هم استفاده نماییم.
۱.مانتو سفید :
تا جایی که می‌توانید از شال و روسری مشکی و تیره رنگ استفاده نکنید و برای ست کردن آن می‌توانید از سورمه‌ای، آلبالویی، سبز، فیروزه‌ای و … استفاده کنید و یا برای ایجاد ترکیبی جالب از شال و روسری‌هایی استفاده کنید که رنگ سفید در آن‌ها وجود داشته باشد.
جالب است بدانید به دلیل اینکه رنگ سفید یک رنگ خنثی است، می‌توانید برای ست کردن آن از تمامی رنگ‌ها به جز کرم استفاده کنید. بهترین رنگ‌هایی که به خوبی با این مانتو ست می‌شوند رنگ‌های سبز، لیمویی و پاستیلی و در این طیف رنگ ها هستند.
۲. مانتو مشکی :
امروزه در بیشتر کمدهای لباس خانم‌ها، رنگ مشکی پیدا می‌شود. برای ست کردن مانتو مشکی با شال و روسری نباید از رنگ‌های تیره استفاده کنید و می‌توان با شال و روسری‌هایی به رنگ لیمویی، آبی، زرشکی، قرمز، سبز و … ست کرد. برای ساخت یک استایل زیبا با مانتو مشکی بهتر است از رنگ‌های شاد استفاده کنید.
۳. مانتو آبی :
مکمل رنگ آبی، نارنجی است. برای ست کردن مانتو آبی می‌توانید از شال و روسری زرد و یا نارنجی رنگ استفاده کنید تا باعث زیباتر شدن استایل شما شود.
۴. مانتو طوسی :
طوسی از جمله رنگ‌های خنثی است که می‌توانید از شال و روسری با رنگ‌های متنوع به جز رنگ قهوه‌ای برای ست کردن با مانتو طوسی استفاده کنید پس می توان گفت بهترین رنگ برای ست کردن با مانتو طوسی یا خاکستری، استفاده از تن رنگ‌های مختلف، رنگ‌های پاستیلی، صورتی و زرشکی است.
۵. مانتو صورتی :
ست کردن مانتو صورتی رنگ با شال و روسری به رنگ طوسی از جمله ترکیب‌های رنگی معروف و بی‌نظیر است. این ست طرفداران بسیاری داشته و ظاهر بسیار زیبایی نیز به استایلتان خواهد داد.
۶. مانتو بنفش :
استفاده از شال و روسری به رنگ صورتی و یا سرخابی همراه با مانتو بنفش ترکیب زیبایی ایجاد می‌کند.
۷. مانتو سبز :
به طور کلی مکمل رنگی سبز، رنگ قرمز بوده و روسری و شال‌هایی که ترکیب قرمز رنگ دارند، به همراه مانتوهای سبز، ترکیب بسیار زیبا و چشم‌نوازی ایجاد می‌کنند. همچنین استفاده از رنگ زرد یا ترکیب رنگ زرد با قرمز نیز در کنار مانتو سبز هارمونی جالبی ایجاد می‌کند.
۸. مانتو قرمز :
همانطور که بالا گفته شد رنگ قرمز و سبز به نوعی مکمل یکدیگر هستند و در نتیجه می‌توان برای ست کردن شال و روسری با مانتو قرمز از رنگ سبز استفاده کرد و همچنین از ترکیب رنگ زرد و قرمز، زرد و سبز و سرمه‌ای نیز استفاده کرد.

جدیدترین مدل روسری

جدیدترین مدل روسری روسری و شال نخی از رایج‌ترین و متنوع‌ترین انواع روسری‌ها و شال های موجود در بازار است برای مثال می توان گفت شما چه دامن بپوشید چه شلوار جین، این جنس به گونه‌ای است که با همه چیز به‌خوبی ست می‌شود و به ظرافت و استایل آنها اضافه می‌کند علاوه‌براین، استفاده از جنس نخی می‌تواند احساس بسیار بهتری به لباس پوشیدن شما بدهد.

جنس نخی از زیرمجموعه پارچه‌های پنبه‌ای است که به دلیل سبک و نازک بودن آن در فصل های گرم سال مورد استفاده قرار می گیرند البته یکی دیگر از ویژگی‌های جنس نخی که سبب برتری آن‌ها بر ساتن نیز هست، سر نخوردن از روی سر است و همانطور که می دانید این روسری‌ها در محل گره روسری چروک نمی‌شوند و بهترین انتخاب برای استفاده و ست کردن با سایر لباس‌ها به شمار می‌روند. یه نکته جالب این است که بسیاری از کشورهای دیگر هم از شال و روسری به عنوان یک پوشش استفاده می‌کنند که به عنوان مثال می توان در کشورهای اروپایی را نام برد که شال و روسری ماهیت شال گردن دارند این در حالی است که در کشور ما ایران، این دو لباس نوعی پوشش و حجاب محسوب می‌شود؛ بنابراین انتخاب طرح، رنگ و جنس آن از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

چند مدل بستن روسری

چند مدل از پر طرفدار ترین مدل های بستن شال و روسری :

1. بستن شال و روسری با توجه به فرم صورت شخص

2. بستن شال و روسری اسکراف مجلسی

3. بستن شال و روسری به سبک کژووال

4. بستن شال و روسری مجلسی

5. بستن شال و روسری اسپرت

6. بستن شال و روسری کلاسیک

7. بستن شال و روسری با توربان

8. بستن شال و روسری با تلق

9. بستن شال و روسری با سنجاق

10. بستن شال و روسری با حلقه

11. بستن شال و روسری آبشاری

12. بستن شال و روسری حجیم

13. بستن شال و روسری دیپلمات

14. بستن شال و روسری با استفاده از کلاه

15. بستن شال و روسری پاپیونی

16. بستن شال و روسری گره ای

17. بستن شال و روسری حوله ای

18. بستن شال و روسری خامه ای

19. بستن شال و روسری ساده

20. بستن شال و روسری سنتی

21. بستن شال و روسری فانتزی

22. بستن شال و روسری رسمی

23. بستن شال و روسری مهمان داری

24. بستن شال و روسری اداری

25. بستن شال و روسری کراواتی

مدل روسری سال 1401

مدل روسری سال 1401

شما میتونید برای اینکه با ترند روسری ۱۴۰۱ هم قدم باشید، یک روسری ابریشمی با نقوش گل یا الگوهای پیچیده انتخاب کنید ، یا یک روسری با رنگهای برجسته و حروف بزرگ که معمولا مربوط به برندهای مطرح هست ، انتخاب کنید البته انتخاب کاملا به سلیقه و استایل شما بستگی دارد ؛ اگه احساس میکنید لباس و استایل شما حالت اسپرت، روزمره و کژوال داره بهتره روسری یا شال نخی رو برای تکمیل شده استایل خودتون انتخاب کنید و اگه استایل رسمی و مجلسی دارید ، روسری و شال ساتن و ابریشم بهترین انتخاب برای کامل استایل شما هستند همچنین اگر مانتو یا لباسی که انتخاب کردید پر نقش و نگار هست و جذابیت ویژه ای داره بهتره شال و روسری ساده و هماهنگ با یکی از رنگ های موجود در استایل خود انتخاب کنید تا جذابیت لباس و استایل شما کامل بشه و اگر لباس و مانتو ساده دارید و می خواهید کمی رنگ و لعاب به استایل خود اضافه کنید، بهترین پیشنهاد این هست که به سراغ روسری یا شال پر نقش و نگار برید و یا یک روسری شیک از برند و مارک معروف بپوشید تا استایلی کاملا شیک و مد روز داشته باشید.

یاد دادن مدل روسری بستن

در قسمت های بالا این مقاله به این مورد اشاره شده و برای شما عزیزان مواردی از بستن مدل روسری بیان شده است و اگر مجدد بخواهیم انها را باز کنیم مقاله بسیار خسته کننده و طولانی شده و باعث خستگی ذهن و چشم شما عزیزان می شود اما به طور کلی برای بستن مدل های روسری اموزش های فراوانی از جمله آموزش های متنی، عکسی و به صورت فیلم آمده است.

مدل روسری 2022

مدل روسری 2022 اصول ست کردن مانتو با شال و روسری :
افراد بیشتر اوقات برای ست کردن مانتو با شال و روسری با مشکل روبه‌رو هستند و اصول حرفه‌ای ست کردن طرح‌ها و رنگ‌ها را نمی‌دانند.
یکی از مهم‌ترین اصول شیک‌پوشی، تناسب رنگ در لباس پوشیدن است. در صورتی که زیباترین لباس را پوشیده باشید، اگر با روسری یا شال مناسب ست نشود، استایل جالبی نخواهید داشت. در این قسمت نکاتی راجع به اصول ست کردن مانتو با شال و روسری را با شما در میان میگذاریم.

در سال ۲۰۲۲ مدل های روسری با تنوع بسیار بالا موجود است که برای بررسی آنها باید در مقاله ای جدا به آنها بپردازیم و روند طولانی آنهارا دنبال کنیم.

ست کیف و روسری

جالب است بدانید در دهه ۵۰ و ۶۰ میلادی استفاده از روسری در استایل خانم های غربی بسیار رواج پیدا کرد و مورد توجه بسیاری از خانم ها قرار گرفت هم اکنون این روند دوباره در سال ۱۴۰۱ بسیار محبوب شده و استفاده از روسری در استایل خانم ها به یک ترند جهانی و بسیار پرطرفدار تبدیل شده و بسیاری از خانم ها از جمله سلبریتی های معروف نیز از این ترند استقبال کردند و رنگ روسری رو با رنگ کفش، کیف، یا بخشی از لباس خود ست می کنند تا یک استایل هماهنگ و زیبا داشته باشند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *